Wiadomości z rynku

czwartek
14 listopada 2024

Wywrotki Inter Cars z "łabędzią szyją"

Stabilniejsze, pojemniejsze i łatwiej je załadować
28.02.2014 00:00:00
Oferta sieradzkiego producenta naczep marki Inter Cars, firmy Feber, została rozszerzona o nowy typ ramy z tzw. łabędzią szyją. To kontynuacja zmian wprowadzanych z myślą o ułatwieniu kierowcom eksploatacji naczep wywrotek.
Rama ma na wysokości nóg podporowych "załamanie" 75 mm. Stosując tego typu rozwiązanie, zmniejszono wysokość całkowitą pojazdu o 75 mm. Jednocześnie obniżono środek ciężkości, przez obniżenie wysokości łoża obrotu, a co za tym idzie - poprawiono stabilność pojazdu.
Jak powiedział nam Michał Wiśniewski, dyrektor zarządzający w spółce Feber, nowa konstrukcja wywrotek zapewni większe bezpieczeństwo podczas jazdy, szczególnie na łukach oraz w czasie wyładunku. Obniżenie naczepy pozwala też uzyskać większą jej pojemność przy tej samej długości. Dodatkową zaletą jest obniżenie krawędzi załadunku.
Seria przedprodukcyjna naczep z "łabędzią szyją" przeszła badania w ruchu już w końcu ubiegłego roku, w lutym rozpoczęto produkcję takich wywrotek.
Nowy typ ramy stosowany jest w pojazdach z długością podłogi 9,1 i 9,6 m. Rama wykonana jest ze szwedzkiej stali domex700.
W podwoziu...
... zastosowano płytę sprzęgu z 2-calowym sworzniem królewskim JOST, nogi podporowe mechaniczne, dwuzakresowe JOST, osie Mercedesa z hamulcem tarczowym i systemem antyblokującym EBS 2S/2M z RSS zgodnym z ECE. Zawieszenie jest pneumatyczne, pierwsza oś podnoszona automatycznie.
Naczepę wyposażono też w zawór automatycznego opróżniania poduszek podczas rozładunku, zawór rampowy H-S i manometr do pomiaru ciśnienia w poduszkach. Do wyboru są felgi 10-otworowe stalowe lub aluminiowe (ET 120). Ogumienie - Continental HTR2 385/65 R 22,5.
Skrzynia ładunkowa...
... jest aluminiowa, tzw. BOX. Ściany boczne wykonane są z paneli 30/40 mm, podłoga z blachy 5/7 mm. Tylne zamknięcie to klapo-drzwi typ NW 40-54 KD (50/50 lub 1/3, 2/3). Siłownik hydrauliczny bez zaworu zwrotnego mocowany z przodu naczepy, marki HYVA FE 6180/7030. Plandeka zwijana na bok. Wszystkie elementy stalowe przed lakierowaniem są śrutowane.
W wyposażeniu standardowym...
... przewidziano m.in. skrzynkę narzędziową dużą, zbiornik na wodę, dodatkową rurę w plandece, dodatkowe stelaże szybkodemontowalne pod plandekę (tzw. cyganki), dodatkowe dociągi tylnej klapy, wysuwaną drabinkę z tyłu naczepy, ciągłą spoinę paneli wewnątrz skrzyni, oświetlenie wewnątrz skrzyni, nakładki na śruby kół, przewód hydrauliczny bez szybkozłączy, zaczep do holowania (agrafka).
W naczepach aluminiowych z tylnym zamknięciem typu klapo-drzwi oraz drzwi jako wyposażenie standardowe wprowadzone zostało oświetlenie wewnątrz skrzyni. Dzięki temu kierowca może bez problemu kontrolować załadunek i rozładunek niezależnie od pory dnia i nocy. Producent zwraca również dużą uwagę na estetykę wykonania poszczególnych elementów naczepy. Detale, na które warto zwrócić uwagę to m.in. aerodynamiczny kształt błotników, sworznie zabezpieczające haki zamykające wykonane ze stali kwasoodpornej, kryte wsporniki mocujące błotniki, profilowane osłony mechanizmu otwierania drzwi i otworu zbożowego.
Nowe wywrotki w marcu trafiają na rynek, jako model 2014.
Dane techniczne naczepy z "łabędzią szyją"
Pojemność całkowita 40-54 m sześc.
Długość skrzyni ładunkowej wewnątrz 9.120-9.625 mm
Wysokość ładunkowa wewnątrz 1.700-2.200 mm
Szerokość skrzyni ładunkowej 2.450-2.470 mm
Wysokość siodła ciągnika 1.150-1.200 mm
Wysokość załadunku 3.155-3.655 mm
Liczba europalet mieszczących się na podłodze skrzyni 22-23 szt.
Masa własna od 5.900 kg
Dopuszczalny ciężar całkowity do 36.000 kg
Nacisk na siodło ciągnika do 12.000 kg
Dopuszczalne obciążenie konstrukcyjne do 9.000 kg na oś
Dopuszczalne obciążenie administracyjne do 8.000 kg na oś
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.