Z giełdy. Elizówka
Tak jak w pozostałych częściach kraju, na giełdzie pod Lublinem najtrudniej jest znaleźć samochód ciężarowy o DMC ponad 3,5 t. W ofercie cały czas dominują mniejsze dostawczaki, głównie furgony, a pojawiające się na placu duże pojazdy szybko znikają znajdując nabywców. Nie przeszkadzają w tym wysokie ceny ciężarowek. Duży wpływ na braki ciężkiego sprzętu na giełdach mają długie kolejki u dilerów i działające u nas firmy eksportujące stare samochody ciężarowe na wschód Europy i do Afryki.
Elizówka.
Tak jak w pozostałych częściach kraju, na giełdzie pod Lublinem najtrudniej jest znaleźć samochód ciężarowy o DMC ponad 3,5 t. W ofercie cały czas dominują mniejsze dostawczaki, głównie furgony, a pojawiające się na placu duże pojazdy szybko znikają znajdując nabywców. Nie przeszkadzają w tym wysokie ceny ciężarowek. Duży wpływ na braki ciężkiego sprzętu na giełdach mają długie kolejki u dilerów i działające u nas firmy eksportujące stare samochody ciężarowe na wschód Europy i do Afryki.
Właściciele ciężarówek zorientowali się, że mimo podwyższenia cen o 30 czy nawet 50 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem zainteresowanie takimi pojazdami nadal jest u nas duże i stąd na jednej z ostatnich giełd można było kupić wysłużonego trzydziestoletniego Mercedesa wystawionego za 10 tys. złotych. Na początku roku właściciele podobnyvch aut chcieli za nie nawet o połowę mniej.
MB 913 5.6 D |
1977 / 600 |
skrzyniowa |
10,0 tys. zł |
MB 309 3.0 D |
1986 / 200 |
autolaweta |
17,9 tys. zł |
Renault Trafic 2.0 D |
1989 / 130 |
furgon |
3,2 tys. zł |
VW Transporter 1.6 D |
1994 / 300 |
kombi |
5,5 tys. zł |
VW T4 2.4 D |
1994 / 192 |
furgon |
14,0 tys. zł |
VW LT31 2.4 D |
1995 / 160 |
furgon |
19,6 tys. zł |
MB Sprinter 2.3 D |
1995 / 243 |
furgon |
24,8 tys. zł |
Fiat Ducato 2.8 TD |
1998 / 230 |
furgon |
16,0 tys. zł |
MB Vito 2.3 D |
1998 / 201 |
furgon |
23,0 tys. zł |
VW T4 2.5 TDI |
1998 / 240 |
bus |
26,5 tys. zł |