Z giełdy. Słomczyn
Na tutejszy plac coraz liczniej ściągają właściciele niewielkich firm transportowych poszukujący używanych ciągników siodłowych. Szczególnym wzięciem cieszą się mało wyeksploatowane młodsze, dwu-, trzyletnie pojazdy. Zakup używanego pojazdu wielu przedsiębiorców traktuje jako przysłowiowe wyjście awaryjne.
Na tutejszy plac coraz liczniej ściągają właściciele niewielkich firm transportowych poszukujący używanych ciągników siodłowych. Szczególnym wzięciem cieszą się mało wyeksploatowane młodsze, dwu-, trzyletnie pojazdy. Zakup używanego pojazdu wielu przedsiębiorców traktuje jako przysłowiowe wyjście awaryjne. Hossa w branży transportowej i duża ilość zamówień na nowy sprzęt sprawiły, że większość dystrybutorów ciężarówek nie jest w stanie zrealizować teraz złożonego zamówienia wcześniej niż w drugim kwartale 2008 r. Taką sytuację skrzętnie wykorzystują importerzy używanych trucków. Nawet mocno wyeksploatowane egzemplarze z drugiej połowy ubiegłej dekady są tu obecnie o ok. 10 proc. droższe niż przed rokiem.
Trwający boom budowlany sprawił, że z giełdy praktycznie znikły wywrotki i naczepy samowyładowcze, a właściciele tych z rzadka pojawiających się bez względu na stan pojazdu windują ceny. Ostatnio licznie oglądano np. 11-letniego MAN-a 27.463 z zabudową Meiller-Kipper, którego importer z Warszawy wycenił na 170 tys. zł. Sprowadzony z Niemiec wóz miał mocno skorodowaną ramę i ładownię.
DAF 85 ATI 11.6 TD |
1995 / 1.200 |
chłodnia |
85,9 tys. zł |
MAN 27.463 12.0 TD |
1996 / 550 |
wywrotka |
170,0 tys. zł |
MAN F2000 12.0 TD |
1997 / 1.000 |
ciągnik |
55,0 tys. zł |
MB Actros 11.9 TD |
1997 / 950 |
ciągnik |
84,0 tys. zł |
DAF 95XF 12.6 TD |
1998 / 830 |
ciągnik |
118,0 tys. zł |
Renault Premium 11.1 TD |
1999 / 761 |
ciągnik |
62,0 tys. zł |
Volvo FH12 12.1 TD |
1999 / 890 |
ciągnik |
93,0 tys. zł |
Scania 114L 11.0 TD |
1999 / 760 |
kontener |
112,0 tys. zł |
Renault Magnum 12.0 TD |
2002 / 650 |
ciągnik |
155,0 tys. zł |
Volvo FH12 12.1 TD |
2002 / 600 |
ciągnik |
170,0 tys. zł |