Wiadomości z rynku

środa
13 listopada 2024

Pod cyfrową opieką w drodze

Usługi dla przewoźników: telematyka, karty flotowe i urządzenia pokładowe OBU
5 listopada 2024
 
W dobie rosnących kosztów operacyjnych oraz coraz większej konkurencji na rynku transportu drogowego, przewoźnicy poszukują innowacyjnych rozwiązań, które pozwolą im zwiększyć efektywność i zredukować wydatki. W tym kontekście kluczowe stają się usługi takie jak telematyka, karty flotowe oraz urządzenia pokładowe OBU (On Board Unit). Te nowoczesne technologie stanowią fundament dla zarządzania flotą oraz optymalizacji procesów transportowych.

Telematyka łączy dane z pojazdów z technologią komunikacyjną, co pozwala na bieżące monitorowanie ich stanu i lokalizacji. Systemy telematyczne oferują szereg funkcji, które mogą znacząco poprawić efektywność operacyjną przewoźników. Należy do nich śledzenie pojazdów w czasie rzeczywistym. Dzięki GPS, przewoźnicy mogą na bieżąco monitorować lokalizację swoich pojazdów, co pozwala na lepsze planowanie tras i unikanie niekorzystnych warunków drogowych. Telematyka umożliwia też dokładne śledzenie czasu pracy i odpoczynku kierowców, co jest kluczowe dla przestrzegania przepisów i zwiększenia bezpieczeństwa. Z kolei monitoring stylu jazdy pozwala na identyfikację obszarów do poprawy, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz wydłużenia żywotności pojazdów.
Karty flotowe ułatwiają zarządzanie wydatkami na paliwo i pozwalają na ekonomiczne korzystanie z usług związanych z eksploatacją floty. Wiele kart oferuje zniżki na stacjach paliw oraz w sieciach serwisowych, co przekłada się na realne oszczędności. Systemy powiązane z kartami flotowymi dostarczają szczegółowych raportów na temat wydatków, co ułatwia planowanie budżetu i podejmowanie decyzji biznesowych.
Urządzenia pokładowe OBU odgrywają kluczową rolę w automatyzacji procesów związanych z płatnościami za przejazdy oraz monitorowaniem stanu pojazdów. Automatyczne naliczanie myta oszczędza czas kierowców i minimalizuje ryzyko błędów w rozliczeniach. OBU współpracuje z systemami telematycznymi, co pozwala na bieżące monitorowanie parametrów technicznych pojazdu, takich jak zużycie paliwa czy przebieg. Umożliwiając zdalne zarządzanie flotą, OBU zwiększa bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i pojazdów, co ma kluczowe znaczenie w branży transportowej.

– Przewoźnicy międzynarodowi obecnie borykają się z wieloma wyzwaniami, takimi jak zmieniające się przepisy dotyczące opłat drogowych w różnych krajach, skomplikowane systemy rozliczeniowe, czy konieczność zarządzania wieloma urządzeniami pokładowymi na potrzeby opłat w różnych regionach – mówi Anna Biekionis, country manager, DKV Mobility Poland. – Dodatkowo, rosnąca presja na redukcję śladu węglowego i optymalizację kosztów operacyjnych stawia przewoźników w trudnej sytuacji, w której muszą znaleźć rozwiązania efektywne i ekologiczne.

Jak wskazuje Magda Niebrzydowska, area marketing manager, UTA Sp. z o.o., jednym z podstawowych wyzwań dla firm oferujących urządzenia pokładowe OBU jest kompatybilność z nowoczesnymi technologiami stosowanymi dla nowych systemów myta. UTA One next jest gotowy na takie wyzwanie - już teraz działa w systemach myta opartych na technologii 4G – zapewnia nasza rozmówczyni.

– Firmy dostarczające urządzenia pokładowe powinny skoncentrować się na rozwijaniu zastosowań technologii Bluetooth, umożliwiającej pobieranie danych o stanie pojazdu, w tym m.in. informacji o silniku i kondycji technicznej – dodaje Anna Biekionis (DKV Mobility). – W miarę poszerzania funkcji takich rozwiązań, jak elektroniczny tachograf, rynek tych urządzeń stanie się bardziej konkurencyjny. W konsekwencji systemy EETS będą wymagały dalszego rozwoju, aby dotrzymały kroku konkurencyjnym technologiom.

IQ CardVertriebs

Richard Hutterberger, head of marketing & sales IQ CardVertriebs GmbH wskazuje, że spedycje i firmy transportowe w Europie stoją przed dużymi wyzwaniami. Wzrost cen paliw oraz logistyczne trudności między krajami wymagają maksymalnej efektywności i kontroli. Jako rozwiązanie firma oferuje IQ Card - bezpłatną kartę paliwową i ładunkową, z przejrzystym rozliczeniem.

IQ Card: punkty akceptacji w 21 krajach europejskich Fot. IQ CardVertriebs

 
– Karta pomaga spedytorom i menedżerom flot obniżyć koszty operacyjne, jednocześnie umożliwiając dostęp do rozbudowanej sieci stacji paliw w całej Europie, oferując punkty akceptacji w 21 krajach europejskich, w tym około 2.500 w Niemczech i Austrii – mówi Richard Hutterberger. – IQ Card oferuje elastyczne opcje tankowania oraz kompleksowe funkcje bezpieczeństwa, takie jak monitorowanie w czasie rzeczywistym i ograniczenia krajowe, aby zapewnić maksymalną kontrolę nad transakcjami. Dzięki portalowi IQ Card NETService menedżerowie flot mają zawsze dostęp do wszystkich transakcji tankowania w czasie rzeczywistym. Kolejnym atutem jest łatwe do zrozumienia i przejrzyste rozliczenie, które redukuje administracyjne obciążenie. Dodatkowo osobisty przedstawiciel zapewnia wsparcie w razie pytań.

Richard Hutterberger, head of marketing & sales IQ CardVertriebs GmbH Fot. IQ CardVertriebs

 

Data System

Data System proponuje różnego rodzaju lokalizatory i usługi, a wśród nich nadajniki e-TOLL GPS. Do dyspozycji są trzy rodzaje nadajników montowanych w kabinie pojazdu. DS/ZAP - jest to mobilny nadajnik wpinany do gniazda zapalniczki, DS/OBD to mobilny nadajnik wpinany do gniazda OBD, a DS/1STEL/LTE - nadajnik podłączany do zasilania w kabinie pojazdu. Wszystkie pozwalają na rozliczanie przejazdów e-TOLL w Polsce oraz monitoring pojazdu na całym świecie (musi jedynie być aktywny sygnał GPS i transmisja danych, jeżeli chcemy mieć podgląd na żywo). Można je kupić bez umowy oraz bez miesięcznych opłat. Działają zarówno na 12V jak i 24V (DS/1STEL/LTE, jak sama nazwa wskazuje, działa w technologii LTE). Pozwalają na dostęp do danych dzięki intuicyjnej aplikacji na telefon i komputer.

Data System: DS/ZAP, mobilny nadajnik wpinany do gniazda zapalniczki Fot. Data System

DS/OBD to mobilny nadajnik wpinany do gniazda OBD Fot. Data System

DS/1STEL/LTE - nadajnik podłączany do zasilania w kabinie pojazdu Fot. Data System

 
DS/1CANTEL to bardziej zaawansowane urządzenie. Jest on podłączany do zasilania w kabinie pojazdu oraz wpinany do szyny CAN. Poza funkcją e-Toll w Polsce i monitoringu GPS na całym świecie pozwala na sczytywanie informacji z komputera pojazdu. Dzięki aplikacji (jest wersja na PC i mobilna) daje dostęp do zaawansowanych funkcji takich jak bieżące informacje o poziomie paliwa i spalaniu, bezterminowego archiwum tras czy informacji o eco drivingu. Ponadto udostępnia moduł alarmów i przypomnień oraz pozwala na generowanie zaawansowanych raportów.

DS/1CANTEL jest podłączany do zasilania w kabinie pojazdu oraz wpinany do szyny CAN Fot. Data System

 
DS/1TACHOTEL z kolei, poza podstawowymi funkcjami e-TOLL i monitoringu pojazdów w Polsce i za granicą, oraz zaawansowanymi funkcjami sczytywania danych z CAN (informacje o poziomie paliwa, spalaniu, eco driving), modułowi raportów, alarmów i przypomnień pozwala na zdalne sczytywanie danych z tachografów. Przy jego pomocy można zdalnie wygenerować i pobrać pliki .ddd pojazdu oraz kierowcy. Dzięki integracji z Supertacho pozwala na automatyczne wyliczanie diet kierowców w każdym kraju UE, a raport przekroczenia granic ułatwia rozliczanie przejazdów. DS/1TACHOTEL współpracuje także z tachografami cyfrowymi najnowszej generacji.

Zaawansowany nadajnik Data System: DS/1TACHOTEL Fot. Data System

 
Firma oferuje dodatkowe komponenty, które można zastosować w zależności od potrzeb użytkowników. Są to między innymi bezprzewodowe czujniki temperatury bluetooth, sondy paliwa, zabezpieczenia wlewu paliwa BakTir, zdalne odcięcia zapłonu czy czytniki RFID i pastylek Dallas.

Data System oferuje dodatkowe komponenty, m.in. zabezpieczenia wlewu paliwa BakTir Fot. Data System

 
– Międzynarodowi przewoźnicy mierzą się dziś z wieloma wyzwaniami – skomplikowane przepisy, czy rosnące koszty działalności i obsługi floty, to tylko niektóre z trudności – komentuje Łukasz Działakiewicz, product manager Data System. – Problemem są także kradzieże. Przedsiębiorstwa są zmuszone szukać sposobów na poradzenie sobie z tymi wszystkimi wyzwaniami. Jako Data System pomagamy przewoźnikom oszczędzać ich czas i pieniądze. Nasz system DSLocate pozwala na lepsze zarządzanie flotą, co obniża koszty jej obsługi. Zdalny odczyt plików .ddd, aplikacja SuperTacho i raporty przekroczenia granic pomagają dostosować się do zmieniających się przepisów oraz ułatwiają i przyspieszają rozliczanie kierowców. Natomiast zabezpieczenia wlewu paliwa (BakTiry), czy sondy paliwa chronią pojazdy przed kradzieżami. Nasze urządzenia GPS monitorują lokalizację pojazdów na bieżąco, nawet przy wyłączonym zapłonie, oraz umożliwiają rozliczanie przejazdów w systemie e-TOLL. Dzięki podłączeniu do CAN przekazujemy dane z komputera pokładowego. Wszystkie dane są dostępne poprzez naszą aplikację na komputery i urządzenia mobilne. Nasze urządzenia są już teraz w pełni gotowe na integrację z cyfrowymi tachografami nowej generacji i pozwalają na uiszczanie opłat. Jako pierwsza firma w Polsce, wprowadzamy system Europejskiej Usługi Opłaty Elektronicznej, czyli EETS. Pozwoli on naszym klientom, na rozliczanie przejazdów na wszystkich drogach w Polsce, także prywatnych autostradach, za pomocą jednego urządzenia. Nasze rozwiązanie całkowicie zmieni transport na polskich drogach - będzie łatwiej, szybciej i prościej. Kolejnym krokiem będzie poszerzenie usługi o inne kraje w UE.

Łukasz Działakiewicz, product manager Data System Fot. Data System

 

DKV Mobility

DKV Mobility oferuje kompleksowe rozwiązania, które ułatwiają zarządzanie opłatami drogowymi dla pojazdów powyżej 3,5 tony. Proponuje dwa systemy, które zapewnią operatorom flot pełną kontrolę nad nowymi obowiązkami w zakresie opłat drogowych.
Pierwszym z nich jest DKV BOX Europe – nowoczesne urządzenie o funkcjonalności „plug and play”, które można łatwo zainstalować bez dodatkowych kosztów czy przestojów operacyjnych. Rozwiązanie umożliwia natychmiastowe korzystanie z systemu, a ponadto zapewnia pełen dostęp do zarządzania flotą poprzez portal klienta oraz 24-godzinne wsparcie techniczne.
Drugim rozwiązaniem jest Toll Collect – urządzenie montowane i demontowane przez certyfikowany warsztat partnerski. Proces instalacji wymaga jedynie umówienia wizyty serwisowej. Po instalacji, kierowca nie musi już logować się ręcznie, a płatności mogą być realizowane za pomocą karty DKV.

– DKV BOX Europe to sprawdzone rozwiązanie, które upraszcza zarządzanie opłatami drogowymi dla pojazdów ciężarowych w Europie – informuje Anna Biekionis, country manager, DKV Mobility Poland. – Klienci korzystający z DKV Box Europe zyskują dostęp do szeregu funkcji usprawniających zarządzanie flotą pojazdów i obniżających koszty operacyjne. Dzięki jednemu urządzeniu pokładowemu, możliwe jest automatyczne ewidencjonowanie opłat w 14 krajach, z planami dalszej ekspansji. Instalacja typu plug & play umożliwia natychmiastowe uruchomienie, eliminując koszty montażu, a rabaty oferowane przez operatorów autostrad przekładają się na natychmiastowe oszczędności. Klienci mogą na bieżąco monitorować transakcje i koszty poprzez specjalny portal online, co zwiększa kontrolę nad flotą. Dodatkowo, funkcje DKV LIVE, takie jak lokalizacja pojazdów i cyfrowe zarządzanie paliwem, wspierają efektywne zarządzanie operacjami. Urządzenie nie tylko upraszcza procedury, ale również wspiera zrównoważony rozwój, ograniczając emisję CO2, dzięki zastąpieniu wielu urządzeń pokładowych jednym. Wygodne rozliczenia poprzez jedną fakturę oraz całodobowe wsparcie techniczne sprawiają, że korzystanie z DKV BOX Europe to rozwiązanie polecane dla firm transportowych operujących na rynku międzynarodowym. Dzięki obsłudze EETS nasi klienci mogą rozliczyć opłaty drogowe w Europie za pomocą jednego urządzenia, które zastępuje nawet do dziewięciu osobnych urządzeń, co obniża koszty i zmniejsza skomplikowanie operacji. Dodatkowo, nasz produkt pomaga zredukować ślad węglowy poprzez efektywne zarządzanie zasobami oraz dbałość o jego zrównoważony cykl życia. DKV BOX Europe wspiera klientów także w zakresie zarządzania danymi, oferując zaawansowane raporty w DKV Analytics, które ułatwiają monitorowanie faktur i przejazdów, co zwiększa przejrzystość finansową i operacyjną. To wszystko sprawia, że międzynarodowy transport staje się prostszy, bardziej efektywny i ekologiczny.

Anna Biekionis, country manager, DKV Mobility Poland Fot. DKV

 
DKV Mobility stosuje technologię hybrydową, łączącą GNSS, DSRC oraz Bluetooth, która ułatwia firmom transportowym opłacanie myta w różnych krajach, bez względu na lokalny system płatności drogowych. Dodatkowo firma oferuje aplikację mobilną, która umożliwia bezproblemowy zakup biletów na przejazdy, wspierając nowoczesne rozwiązania telekomunikacyjne.

DKV BOX Europe zastępuje nawet do dziewięciu osobnych urządzeń Fot. DKV

 

UTA Edenred

UTA Edenred oferuje karty paliwowo-serwisowe UTA Card i kompleksowe rozwiązania wspierające mobilność, dedykowane dla firm transportowych, spedycyjnych lub wykorzystujących flotę dla własnych celów, mające zastosowanie dla wszystkich typów pojazdów: od ciężarowych, przez dostawcze, autobusy aż po samochody osobowe.
Największą zaletą współpracy z UTA Edenred jest rozległa sieć akceptacji, obejmująca ponad 85.000 punktów w 40 krajach Europy. Aktualnie zawiera ona m.in. ponad 66.000 stacji paliw różnych marek, z czego około 5.000 jest zlokalizowanych w Polsce. Dzięki szerokiej sieci akceptacji, użytkownicy kart paliwowo-serwisowych od UTA Edenred cieszą się wygodnym tankowaniem, bez konieczności żmudnego poszukiwania stacji.
Podstawową funkcją UTA Card jest bezgotówkowe rozliczanie transakcji za różnego rodzaju produkty i usługi, w tym oczywiście czołowe miejsce zajmują różnego rodzaju paliwa. Oprócz ON i benzyny - paliwa alternatywne takie jak: LPG, LNG i CNG. Poza wygodą w użytkowaniu i dużą różnorodnością w wyborze paliw równie ważne są oszczędności, jakie generuje UTA Card. Jak zapewnia firma, klienci tankują ON po najbardziej konkurencyjnych cenach w całej Europie, a także mają ciągły dostęp do atrakcyjnej oferty rabatowej.
Dodatkowo korzystają z innych udogodnień, które daje UTA Card. Zakres usług dostępnych z kartą jest szeroki, są to m.in. naprawy, serwis 24h, opłaty za parkingi i przejazdy przez mosty oraz tunele, pełen zakres mycia i czyszczenia pojazdów, akcesoria, aż po usługi komplementarne jak usługi telematyczne czy zwrot VAT i akcyzy za pośrednictwem zaufanego partnera. UTA Edenred zapewnia swoim klientom bezgotówkową rejestrację myta w 27 krajach Europy. W zależności od wymogów danego kraju i dostępnej w nim technologii, a także od indywidualnych potrzeb, klienci korzystają z różnych rozwiązań. Od karty UTA Card przez urządzania stosowane w danym kraju aż do interoperacyjnych urządzeń z rodziny UTA One, rejestrujących opłaty w wielu krajach.
Jak zapewniają przedstawiciele firmy, UTA One® next to aktualnie najbardziej nowoczesne i kompleksowe rozwiązanie do rozliczania myta dla pojazdów o dmc >3,5 t, działające obecnie w 20 systemach w 18 europejskich krajach objętych EETS. Kompatybilne ze standardami 4G, zapewnia wygodne regulowanie opłat drogowych w: Belgii (również Tunel Liefkenshoek), Bułgarii, Chorwacji, Słowacji i Słowenii, Danii (mosty i promy), Niemczech (również po rozszerzeniu obowiązku opłat drogowych na pojazdy o maksymalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony), we Francji, Włoszech (łącznie z promem Caronte), w Norwegii (promy i autostrady), Austrii, Polsce (A4, Katowice – Kraków i system e-TOLL), Hiszpanii, Portugalii, Szwecji (mosty), Szwajcarii i Liechtensteinie, Hiszpanii i na Węgrzech. W wybranych krajach można rejestrować opłaty za parkingi.
W planach są kolejne kraje i systemy autostradowe - wkrótce drogi w Danii, Czechy i polska autostrada A1.
Podobny zakres działania ma od dawna obecne na rynku urządzenie - UTA One®. Rozszerzenie zakresu działania urządzenia, zmiany systemów myta i numeru rejestracyjnego odbywają się poprzez zdalną aktualizację, łatwo inicjowaną przez użytkownika w dowolnym czasie. Wszystkie transakcje ujęte są w jednej fakturze a on-linowe raporty z poszczególnych przejazdów ułatwiają prowadzenie rozliczeń i analizę kosztów.
Z kolei UTA One® move – dedykowane dla pojazdów o dmc do 3,5 t rejestruje myto we Francji, Hiszpanii, Portugalii i we Włoszech, wkrótce również w Chorwacji.

Sieć akceptacji UTA Card to ponad 85.000 punktów w 40 krajach Europy Fot. UTA

 
Jak wskazuje Magda Niebrzydowska, area marketing manager, UTA Sp. z o.o., jeśli chodzi o urządzenia OBU, oprócz wygodnej rejestracji myta w 20 systemach w 18 krajach Europy, klienci mają dostęp do systemów raportowania poszczególnych przejazdów w Strefie Klienta UTA. Dodatkowo funkcjonalność urządzenia UTA One next może być rozszerzona o usługę telematyczną UTA SmartConnect, która ułatwia managerom flot zarządzanie parkiem pojazdów w trasie i generowanymi kosztami. Dzięki funkcji monitoringu w czasie rzeczywistym zarządzanie złożonymi łańcuchami dostaw jest łatwiejsze. UTA SmartConnect pozwala na dokładne rejestrowanie i weryfikowanie aktywności kierowcy, w tym pokonywanych tras. Daje managerom możliwościom wydajnego planowania tankowania czy planowanych serwisów.

– Stale rozwijamy funkcjonalność naszych urządzeń, by spełniać potrzeby rynku – zapewnia przedstawicielka UTA. – W najbliższej przyszłości zakres działania UTA One next zostanie rozszerzony o kolejne systemy myta. Wkrótce będzie można regulować z jego pomocą opłaty drogowe w Danii ( po zniesieniu systemu eurowiniet), w Czechach i na polskiej A1.

UTA One® next - kompleksowe rozwiązanie do rozliczania myta dla pojazdów o dmc >3,5 t, działa obecnie w 20 systemach w 18 europejskich krajach objętych EETS Fot. UTA

 

OnTurtle

OnTurtle oferuje kompleksowe rozwiązania dla firm transportowych na skalę globalną. Usługi obejmują m.in. karty paliwowe do tankowania na ponad 1.700 stacjacji w 11 krajach (Hiszpania, Francja, Belgia, Luksemburg, Holandia, Austria, Niemcy, Słowenia, Włochy, Polska i Rumunia). Międzynarodowa sieć firmy obejmuje ponad 150 stacji gazowych i 65 stacji HVO w Holandii, Austrii, Niemczech, Hiszpanii i we Włoszech.
Inne usługi to odzyskiwanie podatku VAT i akcyzy, firma oferuje także urządzenia do poboru opłat autostradowych i bezpieczne parkingi.

Usługa OnTolls Europe umożliwia płatności za drogi w 18 krajach Europy, w tym w Hiszpanii, Portugalii, Francji, Włoszech, Grecji, Austrii, Belgii, Niemczech, Danii, Szwajcarii, Szwecji, Norwegii, Polsce, Bułgarii i na Węgrzech; niedawno dodano do tej listy Chorwację, Słowenię i Słowację. Obsługa obejmuje również kluczowe szlaki transportowe, takie jak Eurotunnel Francja – UK czy tunele Mont Blanc i Frejus Francja - Włochy.

– Przewoźnicy na trasach międzynarodowych szukają niezawodnego partnera, który zaspokoi wszystkie ich potrzeby, od dostaw paliwa po bezpieczeństwo na trasie – komentuje Rafał Pisarski, starszy przedstawiciel handlowy w firmie OnTurtle. – Nasza usługa 360° jest kluczowa dla uproszczenia zarządzania wieloma dostawcami i systemami, dzięki czemu gwarantujemy też kontrolę kosztów i uzyskanie regularnych oszczędności. Na przykład nasze karty paliwowe oferują wygodne rozwiązanie do tankowania w wielu krajach, zapewniając dostęp do szerokiej sieci stacji usytuowanych na głównych trasach transportu międzynarodowego. Oprócz bezpiecznych transakcji, jakich można dokonać naszą kartą, zwracamy szczególną uwagę na to, aby zapewnić kierowcom i towarom, które przewożą, również bezpieczny postój. Jest to możliwe dzięki naszej sieci certyfikowanych parkingów. Oferują one spokój kierowcy i spełniają obowiązkowe przepisy dotyczące odpoczynku, co pozwala uniknąć kar i zwiększa efektywność operacyjną. Oferowane przez nas usługi, systemy i urządzenia zostały zaprojektowane właśnie po to, aby wspierać firmy transportowe w tych kluczowych obszarach. Dzięki nim skracamy czas tankowania, gwarantując bezpieczeństwo i redukując koszty.
Jeśli chodzi o urządzenie OBU, posiadanie jednego operatora do zarządzania opłatami drogowymi daje wiele korzyści, takich jak oszczędność czasu i kosztów. Ponadto, dzięki OnTolls można dokładnie oszacować zużycie paliwa, koszty opłat drogowych, czas trasy, a także monitorować pojazdy w czasie rzeczywistym.
Z początkiem lipca 2024 r. Niemcy wprowadzili obowiązek uiszczania opłat drogowych dla pojazdów o maksymalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. Jak zapewnia przedstawiciel OnTurtle, oferta firmy obejmuje również te pojazdy.
– Jesteśmy na bieżąco z przepisami dzięki stałemu monitorowaniu zmian prawnych oraz współpracy z organami regulacyjnymi i stowarzyszeniami branżowymi – mówi Rafał Pisarski. – Ponadto mamy zespół zajmujący się monitorowaniem i analizowaniem lokalnych i międzynarodowych przepisów, zapewniając, że nasze produkty i usługi są zgodne ze wszystkimi aktualnymi wymogami prawnymi. Jesteśmy zaangażowani w ciągłe innowacje i doskonalenie naszych urządzeń do elektronicznego poboru opłat. Obecnie badamy szereg nowych technologii i zaawansowanych rozwiązań w celu poprawy wydajności, bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. Przykładowo, pracujemy nad możliwością płatności za parkingi strzeżone za pomocą naszych urządzeń. Nasze przyszłe ulepszenia będą niewątpliwie ukierunkowane na zaspokojenie zmieniających się potrzeb naszej branży. Naszym priorytetem jest zapewnienie maksymalnego komfortu i bezpieczeństwa kierowcom i menedżerom flot, oferując narzędzia umożliwiające scentralizowane zarządzanie operacjami. Od podglądu floty w czasie rzeczywistym po płatności za wszystkie usługi. Dążymy do rozszerzenia naszej sieci w nowych krajach, aby nasi klienci mogli czuć się bezpiecznie i pewnie podczas całej podróży. (red)

Rafał Pisarski, starszy przedstawiciel handlowy OnTurtle Fot. OnTurtle

Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.